Vad folk verkligen vill veta

Som centralbyråkrater tvingas vi med hettande kinder och dubbel puls vända bort blicken när någon säger ordet uppföljning. Vi vill ju inte neka er några våta drömmar och tänkte därför återrapportera kring ett tidigare inlägg.

Euronews släpper kontinuerligt sin trendspaning – delvis byggd på slagningar på Google för att se vad som är i ropet. Undersökningen baseras på EU 27 + 12 andra länder bl.a. Ryssland och Turkiet. Det är mycket champions league, Miss Italia 2010 och facebook. Värt att notera är att Sverigedemokraterna runt valet hasade sig upp till en 6 resp. 9 plast på mest sökta ord.

Men, den stora nyheten är förstås att ”Segway” kom inte mindre än 3:a i senaste mätningen. Vi och trogna bloggläsare vet varför

Annonser
Det här inlägget postades i Media, verklighetens folk och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s