Vill du marknadsföra ditt säkerhetstänk eller din fåfänga?

Har ni sett denna nya innovation? En cykelhjälm som är en airbag. Du har den som en krage runt halsen och när du faller så utlöses den över huvudet. 

Vi tycker det här är helfestligt. Vi hoppas att vi kommer att få se många komiska situationer på stan när hjälmen utlöses vid fel situation. Typ när någon går och leder sin cykel och snubblar till, etcetera etcetera.

Men… Det roliga satt åt sidan så är det något i denna nyhet som gnager i oss. Har det gått så långt så att vi istället för att ha hjälm och signalera ”Jag tar hand om mig och tänker på min säkerhet”, vill ha en fet krage runt halsen som signalerar ”Jag är för fåfång för att ha hjälm så i stället bär jag något som förvisso ser ut som stödkrage men som åtminstone är sobert svart”? Vad är värst, liksom? Att skylta med sitt säkerhetstänk eller att man är fåfäng?

Vi oroas. Mest kanske över att vi själva kan komma att använda den där kragen en dag…

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

