Straffet för besöket på Berwaldhallen

Häromsistens begav vi oss till Berwaldhallen för att lyssna på en konsert med Radiosymfonikerna och en riktigt framgånsrik svensk artist. Det var trevligt.

Vi bokade våra biljetter via nätet .Vi förstod givetvis att vi på så sätt skulle hamna i Berwaldhallens rullor över deras besökare och att vi skulle få deras nyhetsbrev rakt in i vår mail. Men vi anade inte vidden av detta…

Titta på bilden till höger. Det är sådant vi nu får i vår inkorg. Det är sådant som Berwaldhallen tror att vi vill betala för att se på. I utskicket ackompanjeras bilden av rubriken ”Showigt på Trettondagskonserterna”.

Allvarligt talat. Hur lättlurade tror Berwaldhallen att vi är? Det krävs lite mer än omvända jazzhänder, tokiga hattar och roliga miner för att få oss att gå igång. Vi blir inte heller särskilt sugna på att gå på ”show” om man plåtar artisterna i vad som verkar vara en kulvert eller någon annan korridor i en betongbunker. Det ser liksom . . . skitdåligt ut.

Annonser
Det här inlägget postades i Media, verklighetens folk och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s