Khadaffi eller Erik Sade, det är frågan.

Regina Lund är galen. Det vet vi sedan länge. Men ändå. Dagens ”debattartikel” är svår att uttala sig om. Vi vet inte vad det är. Alltså i ren existentiell mening. Den utger sig för att handla om kulturens kraft med den hoppingivande om än något naiva rubriken ”Med konstens hjälp störtar vi Khadaffi”. Men snart spårar den ur och efter meningen ”Om vi ser Khadaffi som låt nummer 5 i Melodifestivalen, vad händer med världens och folkets rädsla för Khadaffi då?” är artikeln, och läsaren med den, i fritt fall.

Ett litet smakprov från ”debattartikeln”:

”Vi hör alla ihop.

Vi är alla allt.

Vi är alla en del i alltet.

Du är jag och jag är du och det du gör mot mig gör du också mot dig och det jag gör mot dig gör jag också mot mig och det jag gör mot jorden gör jag också mot mig själv och det jag gör mot mig själv gör jag också mot jorden”

Kommentar överflödig.

Detta inlägg publicerades i Media. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar