Vill du unna dig något extra?

Kommer ni ihåg när man var liten och läste Kamratposten, Veckorevyn eller någon annan cheesy tidning? Det brukade finnas tester där man fick svara på 10 frågor och om man fick flest A var man som Brenda i Beverly Hills, om man fick flest B som Donna osv. DN På Stan kör också sådana i bland där man kan kolla om man passar bäst i Vasastan eller på Södermalm. Fördommarna flödar – är man hipster så är Nytorget rätt om man är hipster med kniv är det Hornstull som gäller.  

Moderaternas tidning ”Medborgaren” (lol!) sträcker nu ut en guidande hand till sina läsare.

Tipstack till Daniel Swedin

Det här inlägget postades i Media, politiska partier och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vill du unna dig något extra?

  1. janetweiss skriver:

    Haha! För det är ju inte så att de flesta vill ha ett bra liv. JAG vill ha ekonomisk trygghet. JAG vill ha fredagsmys. Allt i jag-form. Det säger mycket.

  2. Björn skriver:

    Se på fan. Då är jag helt plötsligt moderat. Visste att det där fredagsmyset skulle bli min akilleshäl!

Kommentera

