Synkad media är tråkig media

Igår, när vi stod och hängde i kön på Konsum, fick vi syn på detta: Pernilla Wahlgren prydde Aftonbladets OCH Expressens bilagor i helgen.  

Pernilla Wahlgren - överallt, alltid.

Pernilla Wahlgren - överallt, alltid.

Det känns i och för sig som det alltid är någon från familjen Wahlgren på de där omslagen. Men att Pernilla Wahlgren är på båda omslagen samtidigt känns svårt att ta in. Är Sverige verkligen så…. fantasilöst? Vad kommer nästa vecka – en dubbelpublicering av Robinsson-Emma?

Vi undrar om respektive tidnings redaktion var nöjd över att Wahlgren sålt sig till konkurrenten.  Har hon, under sin 25-åriga artiskarriär, missat att tidningar brukar vilja ha viss exclusivitet för saker de skriver om…

Annonser
Det här inlägget postades i Media och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Synkad media är tråkig media

  1. Nina skriver:

    Värt att notera att hon åkt på semester mellan plåtningarna alt besökt sin lokala salong lite väl många gånger. Också värt att noter att vilket fruktansvärt fult typsnitt Expressen har på sin bilaga.

  2. Björn skriver:

    Tycker dock inte bilagor är det stora problemet, utan att nyhetssidorna är lika mycket kopior på varandra. Sen spelar det ingen roll om det är kvälls- eller morgontidningar eller för den delen övrig media. Börjar en springa, springer alla. En hetsjakt raka vägen mot tidningsdöden.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s